Filmen, teven och boken

Blogg om film och teve. Ibland också om musik och annat som kan betraktas som kultur. Utgångspunkt Växjö.

torsdag, juli 28, 2005

Japp, ikväll tittar vi på Magnolia

Kvällens filmtips är utan tvekan Paul Thomas Andersons Magnolia från 1999. Kanal 5 klockan21.00. Flera av er har säkert redan sett den, men då tål den att ses om. Kanske även Helena Sandberg gillar denna film, vad vet jag. Kolla hennes blogg. Hollywood skräp verkar inte vara hennes grej, så tja. Jag har inte tid att fördjupa mig mer i det här nu, för jag skall med farmor till matbutiken. Motivering till Magnolias förträfflighet kommer senare under kvällen.

4 Comments:

At 5:48 em, Anonymous Anonym said...

Stabila tips från en stabil bloggare :)
Nu har jag fått upp en länk till din blogg på min "Surfa vidare"-lista.

 
At 9:50 em, Anonymous Anonym said...

Helenas inlägg om "hollywood"-skräp klankar inte riktigt ner på all hollywoodskräp utan att till och med det fyller en funktion. Något hon klankar ner på är de överpretentiösa människorna som hatar hollywood bara för sakens skull. ;)
Jag tittar själv lite halvt på Magnolia nu, har faktiskt bara sett delar av den tidigare - så det är hög tid. Lite mot min princip att bara slötitta och göra annat samtidigt men efter att ha spelat pokerturnering hela natten (till 09 i morses) så är jag lite väl tung i huvudet. Får bli att se den vid riktigt piggt tillstånd i framtiden! :)

 
At 10:09 em, Blogger Petter said...

Jepp, du har rätt Micke, i ditt förtydligande om Helenas inlägg om Hollywood skräp. Något som jag är lite fundersam över är däremot dessa överpretentiösa människor som bara hatar Hollywood för sakens skull.

Det är ganska sällan jag möter någon som spyr galla över "hollywood-skräp", utan att ha en motivering. Om än ganska tunn. Däremot finner jag det vanligt förekommande att personer hävdar att dom gillar fransk, "så kallad" kvalitetsfilm, utan att ha tittat särskilt mycket varken på fransk eller annan europeisk film.

De flesta filmnördar/cineaster jag känner inser att det kommer både bra och dålig film från Hollywood. Flertalet av de så kallade kanonbildande filmerna är ju producerade i Hollywood.

 
At 10:29 em, Blogger Petter said...

Avslutningen i min tidigare kommentar blev visst lite kantig. Inte min avsikt :)
Vi kan väl fortsätta diskussionen om skillnaden mellan skräp och skräp på Helenas blogg.
Jag skriver mitt inlägg där imorgon

 

Skicka en kommentar

<< Home

Counter Stats
kitchen ideas Bloggtoppen.se